Aprotynina podczas przeszczepiania tętnic wieńcowych i ryzyka zgonu ad 5

Podstawowa kohorty do badań
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka wyjściowa pacjentów poddawanych zabiegowi pomostowania tętnic wieńcowych (CABG), według Kohorty. Łącznie 788,199 pacjentów było w kohorcie badania podstawowego (Figura 1); 33,517 (42,9%) otrzymało aprotyninę. Charakterystyka pacjentów i wskaźniki ciężkości ich choroby były zrównoważone w grupie aprotynowej i grupie kwasu aminokapronowego, z pouczającymi wyjątkami (Tabela 1). W szczególności powtórne zabiegi CABG rejestrowano częściej dla osób otrzymujących aprotynę niż dla biorców kwasu aminokapronowego (4,0% wobec 1,7%), podobnie jak dodatkowe zabiegi kardiologiczne (25,4% vs. 18,4%), głównie operacje zastawkowe.
Tabela 2. Tabela 2. Względne ryzyko zgonu wewnątrzszpitalnego wśród 78.199 pacjentów poddawanych zabiegowi pomostowania tętnic wieńcowych (CABG) w kohorcie podstawowej badania. Średni czas obserwacji wynosił 7,6 dnia w grupie aprotyniny i 8,2 dnia w grupie kwasu aminokapronowego. W przypadku 7-dniowej analizy średni okres obserwacji był prawie identyczny w obu grupach (odpowiednio 4,8 dni i 5,0 dni). Stan rozładowania szpitala wynosił 2613 pacjentów, w ciągu pierwszych 7 dni po CABG w 1066 (tab. 2).
Tabela 3. Tabela 3. Względne ryzyko zgonu wewnątrzszpitalnego w grupie leczonej aprotyniną w porównaniu z grupą otrzymującą kwas aminokapronowy, na podstawie analiz wieloczynnikowych 788,199 pacjentów w podstawowej kohorcie do badań, zgodnie z ilością aprotyniny. W nieskorygowanych analizach śmiertelność wewnątrzszpitalna wystąpiła u 4,5% pacjentów, którzy otrzymywali aprotyninę, w porównaniu z 2,5% pacjentów, którzy otrzymywali kwas aminokapronowy; w związku z tym ryzyko było o 83% większe w przypadku aprotyniny niż kwasu aminokapronowego (względne ryzyko, 1,83; 95% CI, 1,70 do 1,98) (tabela 2). Względne ryzyko oparte na 7-dniowych wynikach było podobne. W analizach wieloczynnikowych całkowite ryzyko zgonu było zwiększone o 64% w grupie aprotyniny (względne ryzyko w porównaniu z grupą kwasu aminokapronowego, 1,64; 95% CI, 1,50 do 1,78), a 7-dniowa śmiertelność wzrosła o 78 % (ryzyko względne, 1,78, 95% CI, 1,56 do 2,02). Zwiększone ryzyko u pacjentów, którzy otrzymali aprotyninę, w porównaniu z tymi, którzy otrzymali kwas aminokapronowy, utrzymywało się w analizach stratyfikowanych w zależności od ilości podanej aprotyniny (Tabela 3).
Względne ryzyko zgonu wewnątrzszpitalnego było podobne w grupie pacjentów, u których wykonano 50 lub więcej operacji CABG w okresie badania i wśród pacjentów z cukrzycą (tabela A2 w dodatkowym dodatku). Korekta z użyciem uogólnionych równań estymacji dla grupowania według szpitala dała prawie identyczne wyniki; warunkowa analiza regresji logistycznej z dopasowaniem na podstawie szpitala spowodowała wyższe względne ryzyko. Model przewidywania zgonu był wysoki w obu grupach leków (c = 0,79).
Tabela 4. Tabela 4. Procentowa przeszacowanie względnego ryzyka zgonu w grupie aprotynowej w porównaniu z grupą kwasu aminokapronowego i skorygowane oszacowania na podstawie danych z dokumentacji medycznej od 98 badanych pacjentów, według wybranych czynników ryzyka. Analizy wrażliwości wykazały, że niezamierzony czynnik zakłócający występujący u 10% pacjentów byłby zobowiązany do podniesienia ryzyka zgonu wewnątrzszpitalnego o współczynnik 6 i musiałby również mieć przewagę wśród biorców aprotyniny, który byłby sześciokrotnie wyższy niż wśród kwasu aminokapronowego. odbiorców, aby wyjaśnić względne ryzyko 1,64 (ryc
[patrz też: potencjalny dawca szpiku, wyciąg lędźwiowy, półpasiec przyczyny ]