Aprotynina podczas przeszczepiania tętnic wieńcowych i ryzyka zgonu ad 6

Historia CABG była silnie związana ze stosowaniem aprotyniny, w porównaniu do stosowania kwasu aminokapronowego, w badaniu walidacyjnym (względne ryzyko, 24,6), a ten czynnik ryzyka był często niecałkowicie zarejestrowany w pliku bazy danych Perspective Comparative Database. Zwiększenie ryzyka zgonu o czynnik 2,6 w związku z powtórzeniem CABG14 spowodowałoby 25,8% zawyżenia w skorygowanym ryzyku względnym zgonu wewnątrzszpitalnego w grupie aprotynowej, zmniejszając ryzyko względne z 1,64 do 1,51. Dodanie danych z historii przezskórnej interwencji wieńcowej, wywiadu dotyczącego zastoinowej niewydolności serca, nadciśnienia, cukrzycy, wcześniejszego stosowania klopidogrelu lub aspiryny oraz długiego czasu operacji pomostowania tętnic wieńcowych (> 120 minut) z badania walidacyjnego zmniejszyłoby względne ryzyko do 1,47, zakładając addytywność i niezależność tych czynników zakłócających (tabela 4). Wysoko wybrana subkoholowa
Ogółem 13,345 pacjentów zakwalifikowało się do wysoko wyselekcjonowanych subkohort, a tych 9598 z powodzeniem dopasowano na podstawie oceny skłonności. Nie stwierdzono różnic w żadnej konsekwencji między biorcami aprotyniny i biorcami kwasu aminokapronowego (tabela 1). Ryzyko zgonu było o 32% wyższe w grupie aprotynowej niż w grupie kwasu aminokapronowego (ryzyko względne, 1,32, 95% CI, 1,08 do 1,63). Modelowe prognozy umieralności uległy poprawie, ale tylko nieznacznie, po włączeniu 10 dodatkowych zmiennych towarzyszących.
Podkategorie z instrumentalną zmienną
Wieloczynnikowa analiza preferencji chirurgów do aprotyniny (analiza instrumentalna zmienna, w której preferencja została zdefiniowana jako podanie leku u co najmniej 90% pacjentów) lub brak preferencji (zdefiniowana jako podawanie nie więcej niż 10% pacjentów ) spowodowało zwiększone ryzyko 0,60 zgonu na 100 pacjentów otrzymujących aprotyninę zamiast kwasu aminokapronowego (95% CI, 0,00 do 1,21). Szacowany wzrost ryzyka zgonu wewnątrzszpitalnego był nieco wyższy przy bardziej rygorystycznej definicji preferencji chirurgów (100% w porównaniu do 0% pacjentów otrzymujących aprotyninę): 1,59 zgonów na 100 pacjentów (95% CI, 0,14 do 3,04). Odpowiednie szacunki dla nieskorygowanych analiz instrumentalnych i zmiennych skorygowanych o wiek i płeć wynosiły odpowiednio 1,59 i 1,47.
Dyskusja
To duże, oparte na szpitalach badanie kohortowe z wykorzystaniem danych administracyjnych wykazało znaczący wzrost śmiertelności wewnątrzszpitalnej wśród osób otrzymujących aprotyninę podczas operacji CABG, w porównaniu z biorcami kwasu aminokapronowego, zarówno w obrębie ogólnej kohorty, jak i we wszystkich wcześniej określonych podokostach. Zwiększona śmiertelność w wieloośrodkowym badaniu rejestrowym, 3,4 niedawno zawieszonego bezpośredniego randomizowanego badania 7 i nasze odkrycie, należy ustalić na podstawie solidnych dowodów na to, że stosowanie aprotyniny zmniejsza liczbę transfuzji krwi podczas operacji kardiochirurgicznej. Jednak aprotynina wykazuje niewielkie lub żadne korzyści powyżej tej z kwasu aminokapronowego. Metaanaliza badań bezpośrednich wykazała, że zastosowanie aprotyniny spowodowało 0,20 mniejszej ilości krwi przetoczonej na pacjenta (95% CI, -0,49 do 0,10), bez zmniejszenia umieralności (względne ryzyko zgonu, 1,27 ; 95% CI, 0,30 do 5,42) .34
Obawy dotyczące potencjalnej zakrzepicy wewnątrznaczyniowej wywołanej aprotyniną nie są nowe, 35 i udokumentowano przedłużony czas aktywacji krzepnięcia na bazie celitu u pacjentów otrzymujących aprotyninę36. Większa częstość rewaskularyzacji i dializy wśród biorców aprotyniny jest większa niż wśród osób otrzymujących kwas aminokapronowy wybrana podkochlina (Tabela 1) może wskazywać na częstsze stany nadkrzepliwości, ale ogólny dowód następczej nadkrzepliwości związanej z aprotyniną jest słaby.
Aprotyninę zamiast kwasu aminokapronowego zastosowano u pacjentów z chorobą Alzheimera, a niewielkie zmniejszenie względnych wartości śmiertelności po kontroli zakleszczenia przez zmienne towarzyszące jest zgodne z hipotezą zakłopotania na podstawie wskazań.37 Analizy wieloczynnikowe skutkowały słabszymi skojarzeniami aprotyniny i aprotyniny. śmierć niż te zgłoszone w nieskorygowanych analizach (nieskorygowane ryzyko względne, 1,83, skorygowane ryzyko względne, 1,64)
[podobne: hologramy na legitymację studencką, kabiny toaletowe, forum kulturystyczne ]