Aprotynina podczas przeszczepiania tętnic wieńcowych i ryzyka zgonu ad 7

Dopasowanie według oceny skłonności pozwoliło nam kontrolować dodatkowe 10 współzmiennych w wysoko wyselekcjonowanej kohorcie, co dodatkowo zmniejszyło oszacowanie względnego ryzyka. Nasze analizy zostały skorygowane o niektóre, ale nie wszystkie, zmienne towarzyszące typowo uwzględnione w prognozach ryzyka dla pacjentów poddawanych CABG.13,14,38 Jednak skorygowaliśmy wiele zmiennych, które nie są zwykle uwzględniane, a kontrolowanie w przypadku serwerów proxy czynników zakłócających prowadzi do kontroli sami zniechęcają się, jeśli pełnomocnicy wychwytują relacje z rzeczywistą zmienną zakłócającą, ekspozycją i skutkami. Nasze wspólne dostosowanie do 41 charakterystyk przed wykonaniem CABG spowodowało prognozę zgonu wewnątrzszpitalnego, która jest tak dobra, jak w przypadku powszechnie akceptowanych klinicznych modeli przewidywania ryzyka u pacjentów poddawanych CABG.13,14 Prognozy były prawie identyczne dla pacjentów otrzymujących aprotyninę i dla osób otrzymujących kwas aminokapronowy.
Rysowanie współzmiennych z danych administracyjnych obejmuje wyciąganie wniosków z procedur i schematów zażywania narkotyków. Pomimo ich doskonałej wartości predykcyjnej współzmienne mogą mieć błąd resztkowy. Na przykład w kilku badaniach opisano preferencyjne przepisywanie aprotyniny u pacjentów poddawanych powtórnemu zabiegowi CABG, który jest silnym czynnikiem ryzyka zgonu wewnątrzszpitalnego35,39; brak pełnego dostosowania się do tego zakłócającego, jak widzieliśmy w analizie wrażliwości, nieco zawyża związek pomiędzy stosowaniem aprotyniny a śmiertelnością. Ilościowa analiza wrażliwości resztkowego zakłócenia wykazała, że do wyjaśnienia obecnych obserwacji wymagane byłyby nieprawdopodobne poziomy niezmierzonego zakłócenia. Niewielka liczba pobranych dokumentacji medycznej badanych pacjentów, których nie możemy twierdzić, że są reprezentatywne lub zawierają wszystkie możliwe czynniki ryzyka, zapewnia jednak pewien wgląd w to, jak mała różnica między pierwotnymi szacunkowymi efektami między dwiema grupami leków byłaby mniejsza, gdyby zakłopotanie zostało schwytane. Oszacowana redukcja względnego ryzyka zgonu wewnątrzszpitalnego w grupie aprotynowej z 1,64 do 1,47 prawdopodobnie zawyża rolę resztkowego zakłócenia, ponieważ błędy składowe zostały zsumowane tak, jakby były całkowicie niezależne od siebie i niezależne od 41 dopasowanych zmiennych towarzyszących. 27
Użyliśmy niektórych preferencji chirurgów do (lub unikania) aprotyniny, aby ominąć problemy analityczne, jakie stwarza profil ryzyka pacjentów kierujący wyborem leczenia, jak mogą to zrobić dla chirurgów, którzy regularnie stosują którekolwiek z badanych leków. 30 Analiza instrumentalna wyniki podobne do tych z randomizowanych badań, ale są mniej wydajne, a tym samym dają szersze przedziały ufności.40 Wyniki naszej analizy instrumentalnej zmiennej były podobne do wyników uzyskanych z tradycyjnych modeli regresji. Szacunkowe zwiększenie ryzyka zgonu o 1,6 punktu procentowego u biorców aprotyniny w porównaniu z pacjentami otrzymującymi kwas aminokapronowy, dodane do ogólnego ryzyka zgonu wśród biorców kwasu aminokapronowego o 2,5 punktu procentowego, przełożyłoby się na względne ryzyko rzędu 1,6. Zmienna instrumentalna, taka jak silna preferencja leczenia chirurgów, nie powinna być skorelowana z czynnikami ryzyka pacjentów po dostosowaniu do mierzonych zmiennych towarzyszących
[hasła pokrewne: półpasiec przyczyny, ośrodki terapii uzależnień nfz, medyk częstochowa cennik ]