Aprotynina podczas przeszczepiania tętnic wieńcowych i ryzyka zgonu ad 8

Możliwość, że grupowanie pacjentów z chorobą, leczonych przez chirurgów, którzy wykonywali 50 lub więcej operacji CABG i którzy silnie preferowali aprotyninę, była większa niż klasterowanie przechwycone przez zastosowanie 41 mierzonych zmiennych towarzyszących wymaga mało prawdopodobnego scenariusza, w którym pacjenci wybierają chirurga na podstawie preferencji chirurga do określonego czynnika antyfibrynolitycznego. 13 września 2006 roku przekazaliśmy wstępną wersję tego raportu producentowi aprotyniny, która przekazała go FDA 2 tygodnie później. Zmieniona i ostateczna analiza została przedstawiona w dniu 12 września 2007 r. Na posiedzeniu Komitetu Doradczego FDA. Dostarczyliśmy dane dotyczące badania producentowi i FDA, która niezależnie oceniła dane przy użyciu różnych metod i przedstawiła zasadniczo podobne wyniki.41 Przedstawiciele i konsultanci producenta nie zgodzili się z naszymi metodami i wnioskami.42-45
Nasza analiza szpitalnych danych administracyjnych dla pacjentów poddawanych CABG, obejmująca ponad 33 000 odbiorców aprotyniny w porównaniu z około 45 000 biorcami kwasu aminokapronowego, potwierdza hipotezę, że istnieje zwiększone ryzyko śmierci wewnątrzszpitalnej wśród biorców aprotyniny. Odkrycia nie można łatwo przypisać przypadkowi ani zniekształceniom wynikającym z którejkolwiek z dziesiątek mierzonych cech pacjentów, szpitali i chirurgów. Lekarze powinni rozważyć to zwiększone ryzyko śmierci wśród biorców aprotyniny, w porównaniu z biorcami kwasu aminokapronowego, przed zmniejszeniem zapotrzebowania na transfuzję podczas CABG.
[patrz też: kabiny toaletowe, dentysta bielsko, stomatolog piaseczno ]