Aprotynina podczas przeszczepiania tętnic wieńcowych i ryzyka zgonu czesc 4

Korzystając z analizy regresji logistycznej, oszacowaliśmy iloraz szans skorygowany o wszystkie 40 współzmienne dla pacjentów i szpitali, bez dalszego wybierania zmiennych. Użyliśmy uogólnionych równań szacunkowych, aby uwzględnić klastrowanie w szpitalu.23 Ponieważ iloraz szans jest doskonałym przybliżeniem wskaźnika ryzyka w przypadku rzadkich wyników, wyniki analizy regresji logistycznej są określane jako względne ryzyko. zbadać użyteczność współzmiennych dla prognozowania śmiertelności, obliczyliśmy statystki predykcyjne modelu c osobno dla każdej grupy leków.25 Przeprowadziliśmy warunkową analizę regresji logistycznej z dopasowaniem w oparciu o szpital26. Powtórzyliśmy analizy dotyczące śmiertelności w ciągu 7 dni po CABG i zbadali doświadczenia konkretnych subkohort: pacjentów poddanych skomplikowanym operacjom, pacjentów leczonych przez chirurgów, którzy przeprowadzili 50 lub więcej operacji CABG podczas okresu badania, oraz pacjentów z cukrzycą. Przeprowadziliśmy analizy wrażliwości w celu określenia wielkości związku pomiędzy niezmierzoną zmienną zakłócającą a aprotininą lub śmiercią, która byłaby wymagana do pełnego wyjaśnienia wyników naszego badania. Zebraliśmy dane dotyczące dodatkowych czynników ryzyka, których nie zaobserwowano w badaniu głównym z dokumentacji medycznej 98 pacjentów, którzy przeszli CABG w jednym szpitalu średniej wielkości (400 do 649 łóżek), w którym umiarkowana liczba operacji CABG (100 do 500) zostały wykonane w okresie badania. Informacje te wykorzystano do skorygowania szacunków względnego ryzyka dla wybranych niezauważalnych czynników zakłócających (patrz Dodatek dodatkowy, dostępny wraz z pełnym tekstem tego artykułu na stronie www.nejm.org) .27
Wysoko wybrana subkoholowa
Obliczyliśmy skłonność do leczenia aprotyniną na podstawie 41 zmiennych towarzyszących stosowanych w analizie regresji logistycznej, a także 10 markerów współistniejących stanów i nasilenia choroby mierzonych przed operacją CABG.28 Dopasowaliśmy każdego pacjenta w grupie aprotynowej do pacjent w grupie kwasu aminokapronowego o najbliższej wartości skłonności, przy użyciu standardowego algorytmu chciwości, po wykluczeniu pacjentów, którzy otrzymywali bardzo małe ilości jakiegokolwiek czynnika antyfibrynolitycznego.
Podkategorie z instrumentalną zmienną
Gdy chirurdzy zawsze lub prawie zawsze używają jednego z dwóch środków przeciwfibrynolitycznych, wybór jest ewidentnie niezależny od cech pacjenta i możliwe jest użycie preferowanego środka chirurga jako substytutu rzeczywistej ekspozycji (tj. Jako instrumentalna zmienna ). ) W analizie.30,31 Zbadaliśmy 47,334 pacjentów, którzy otrzymywali niskie lub wysokie ilości aprotyniny lub kwasu aminokapronowego i którzy byli leczeni przez chirurgów, którzy wykonywali 50 lub więcej operacji CABG podczas okresu badania (Figura 1). Zaklasyfikowaliśmy lekarzy, którzy podawali aprotyninę 90% lub więcej pacjentów jako chirurgom, którzy preferowali aprotyninę i tym, którzy podawali aprotyninę 10% lub mniej pacjentów, jako tym, którzy nie preferowali leku. Korzystając z tej preferencji lub jej braku jako zmiennej instrumentalnej, obliczyliśmy różnice w ryzyku pierwotnego wyniku między grupą aprotynową i grupą kwasu aminokapronowego, stosując dwuetapową analizę regresji liniowej, która również została skorygowana dla wszystkich 41 mierzonych zmiennych towarzyszących. przeprowadził również analizę za pomocą dokładniejszej definicji preferencji chirurgów (podanie aprotyniny do 100% vs
[podobne: stomatologia estetyczna poznań, olejek imbirowy, zdjęcie zęba ]