Aprotynina podczas przeszczepiania tętnic wieńcowych i ryzyka zgonu

Aprotyninę (Trasylol) stosuje się w celu złagodzenia krwawienia podczas pomostowania aortalno-wieńcowego (CABG). Zgromadzone dowody sugerują, że praktyka ta zwiększa śmiertelność. Metody
Korzystając z elektronicznej dokumentacji administracyjnej bazy danych porównawczej Premier Perspective, zbadaliśmy pacjentów hospitalizowanych z obciążeniem sali operacyjnej w celu zastosowania aprotyniny (33 517 pacjentów) lub kwasu aminokapronowego (44 682 pacjentów) w dniu wykonania CABG. Zestawiliśmy liczbę pacjentów ze statusem śmierci szpitala i wykonaliśmy trzy rodzaje analiz: wielozmienną analizę regresji logistycznej (analiza pierwotna); dopasowanie skłonności-score w wysoko wyselekcjonowanych subkohortach pacjentów, którzy otrzymali pełne ilości badanego leku, którzy przeszli CABG przez chirurgów, którzy wykonywali 50 lub więcej operacji CABG podczas okresu badania, i dla których informacja na temat 10 dodatkowych zmiennych towarzyszących była dostępna, ponieważ operacja wystąpił w dniu 3 w szpitalu; i analizie zmiennych instrumentalnych danych od pacjentów, których chirurdzy wykazywali silne preferencje dla jednego z dwóch badanych leków.
Wyniki
W sumie zmarło 1512 z 33 517 biorców aprotyniny (4,5%) i 1101 z 44 682 pacjentów otrzymujących aminokwas aminokapronowy (2,5%). Po skorygowaniu o 41 charakterystyk pacjentów i szpitali szacowane ryzyko zgonu było o 64% wyższe w grupie aprotynowej niż w grupie kwasu aminokapronowego (względne ryzyko, 1,64, 95% przedział ufności [CI], 1,50 do 1,78). W pierwszych 7 dniach po zabiegu skorygowane ryzyko względne zgonu wewnątrzszpitalnego w grupie aprotynowej wynosiło 1,78 (95% CI, 1,56 do 2,02). Względne ryzyko w analizie dopasowanej do wyniku pod względem skłonności wyniosło 1,32 (95% CI, 1,08 do 1,63). W analizie instrumentalnej zmienna stwierdzono, że stosowanie aprotyniny wiąże się z nadmiernym ryzykiem zgonu wynoszącym 1,59 na 100 pacjentów (95% CI, 0,14 do 3,04). Pooperacyjna rewaskularyzacja i dializa były częstsze wśród biorców aprotyniny niż wśród biorców kwasu aminokapronowego.
Wnioski
Pacjenci, którzy otrzymywali samą aprotyninę w dniu operacji CABG, mieli wyższą śmiertelność niż pacjenci, którzy otrzymywali sam kwas aminokapronowy. Cechy pacjentów ani chirurgów nie wyjaśniają różnicy, która utrzymywała się dzięki kilku podejściom do kontrolowania fałszu.
Wprowadzenie
Podawanie aprotyniny (Trasylol, Bayer HealthCare) podczas operacji kardiochirurgicznej zmniejsza utratę krwi i chroni funkcję płytek krwi. 1,2 Niedawno przeprowadzone międzynarodowe badanie ponad 4000 pacjentów poddanych pomostowi tętniczo-wieńcowemu (CABG) wykazało 59% wzrost ryzyka zgonu wewnątrzszpitalnego (ryzyko względne, 1,59; przedział ufności 95% [CI], 0,76 do 3,34 ) w grupie otrzymującej aprotynę w porównaniu z pacjentami nieleczącymi3 i wyższą 5-letnią śmiertelnością wśród osób otrzymujących aprotyninę (względne ryzyko, 1,48; 95% CI, 1,13 do 1,93) .4 Metaanaliza prób i jednoośrodkowe badanie obserwacyjne wykazało mniej niepokoju wyników, mimo że obaj nie mieli statystycznej mocy wcześniejszych badań. [5]. Niedawno na tablicy danych i kontroli bezpieczeństwa dużego randomizowanego badania wstrzymano rekrutację pacjentów do grupy aprotynowej ze względu na podwyższone ryzyko zgonu.7 Producent tymczasowo zawiesił ogólnoświatowy marketing aprotyniny, ale uważa, że całość dostępnych danych nadal wspiera korzystny profil ryzyka i korzyści dla produktu Trasylol stosowany zgodnie z etykietowaniem .
Na prośbę producenta przeprowadziliśmy retrospektywną analizę dużego szpitalnego badania szpitalnego w Stanach Zjednoczonych, aby zbadać związek pomiędzy stosowaniem aprotyniny a ryzykiem poważnych zdarzeń wewnątrzszpitalnych i porównać ją z innymi środkami przeciwfibrynolitycznymi.
[podobne: za krotkie wedzidelko pod mikroskopem, za krotkie wedzidelko, za mało neutrocytów ]