Ciężka anemia u malawskich dzieci ad 7

Niedobór witaminy A wiązał się z malarią i bakteriemią w modelu równania strukturalnego. Niedobór żelaza stwierdzono u 46,6% pacjentów i 69,4% osób z grupy kontrolnej. Dalsze badania wykazały, że zastosowana definicja nie miała wpływu na to odkrycie (tabela 3). W modelu równania strukturalnego stwierdzono, że niedobór żelaza jest odwrotnie skorelowany z bakteriemią (p = 0,006). Tęgoryjec
Tęgoryjec był najczęstszą infekcją robaków. Trzydzieści jeden (75,6%) zakażeń tęgoryjcem wystąpiło u dzieci w wieku poniżej 2 lat. Ryzyko wystąpienia ciężkiej niedokrwistości związanej z tęgorytem na obszarach wiejskich, gdzie zaobserwowano 95,1% zakażeń, wynosiło 15,9%. W tym miejscu 10,4% pacjentów i 0,6% osób z grupy kontrolnej miało ciężkie zakażenia (skorygowany iloraz szans, 9,4; 95% CI, 2,0 do 44,8). PCR przeprowadzono na 36 z 41 pozytywnych próbek (87,8%). A. duodenale stwierdzono w 80,6% tych próbek, N. americanus w 8,3%, a mieszane zakażenie w 11,1%. Infekcja tasiemca była związana z niedoborem żelaza (p = 0,003) (ryc. 2).
Warianty Sickle Cell i G6PD
Nie stwierdzono związku między ciężką niedokrwistością a anemią sierpowatą lub między ciężką niedokrwistością a cechą sierpowatokomórkowej (odpowiednio P = 0,45 i P = 0,20). Żółtaczka występowała niezbyt często u ciężko niedokrwistych dzieci z niedokrwistością sierpowatokrwinkową (0%) lub G6PD-202 / -376 (2,3%). Poziomy haptoglobiny były zwykle zmniejszone (<0,30 g na litr) w przypadku pacjentów z G6PD -202 / -376 (78,4%). Chłopcy stanowili 68,2% dzieci z G6PD -202 / -376, ale po stratyfikacji, G6PD -202 / -376 pozostawał istotnie związany z ciężką niedokrwistością u dziewcząt (skorygowany iloraz szans, 4,1; 95% CI, 1,2 do 13,3) i chłopców (Skorygowany iloraz szans, 2,2; 95% CI, 1,1 do 4,7).
Dyskusja
W wielu afrykańskich szpitalach ciężka niedokrwistość jest głównym powodem przyjęcia i głównym czynnikiem przyczyniającym się do śmierci. Przyczyna niedokrwistości nie została dokładnie zbadana, ale znaleźliśmy kilka ważnych skojarzeń w tym badaniu.
Malaria jest powszechnie uznawana za główną przyczynę ciężkiej anemii w Afryce.7 W tym badaniu parazytemia P. falciparum była silnie związana z ciężką niedokrwistością na obszarze z sezonową transmisją, ale nie w obszarze z transmisją holoendemiczną. Jednak skumulowany efekt malarii na pojedynczą osobę trudno jest ocenić w warunkach holoendemicznych, w których dzieci są wielokrotnie infekowane. Nasze odkrycia nie wykluczają zatem malarii jako predysponującej przyczyny ciężkiej anemii na obszarach wiejskich, ale wskazują, że dodatkowe lub alternatywne diagnozy powinny być brane pod uwagę u poważnie niedokrwistych dzieci, które otrzymują diagnozę zakażenia malarią. W modelu równania strukturalnego malarię i bakteriemię zidentyfikowano jako zmienne, które modyfikują związek pomiędzy niedoborem witaminy A a ciężką niedokrwistością. Jest to zgodne z wcześniejszymi obserwacjami, że niedobór witaminy A jest związany ze zwiększoną podatnością na infekcję.28 Badanie suplementacji witaminą A wykazało zmniejszenie częstości występowania malarii29, chociaż to i inne badanie nie wykazało, że suplementacja witaminą A zmniejszyła częstość występowania ciężkiej anemii.29,30
Znaleźliśmy odwrotną zależność między niedoborem żelaza i ciężką niedokrwistością
[podobne: potencjalny dawca szpiku, kolagen na oczy, honorowy dawca krwi przywileje ]