Epidemiologia ostrego uszkodzenia nerek u krytycznie chorych dzieci i młodych dorosłych

1 miesiąc ago

Charakterystyka epidemiologiczna dzieci i młodych dorosłych z ostrym uszkodzeniem nerek została opisana w badaniach jednoośrodkowych i retrospektywnych. Przeprowadziliśmy wielonarodowe, prospektywne badanie z udziałem pacjentów przyjmowanych na oddział intensywnej opieki pediatrycznej w celu określenia zwiększającego się ryzyka zgonu i powikłań związanych z ciężkim ostrym uszkodzeniem nerek. Metody
Użyliśmy choroby nerek: poprawa globalnych kryteriów wyników, aby określić ostre uszkodzenie nerek. Ciężkie ostre uszkodzenie nerek określono jako stadium 2 lub 3 ostre uszkodzenie nerek (poziom kreatyniny w osoczu .2 razy wyższy niż poziom wyjściowy lub wydalanie moczu <0,5 ml na kilogram masy ciała na godzinę przez co najmniej 12 godzin) i oceniano w ciągu pierwszych 7 dni intensywnej terapii. Wszyscy pacjenci w wieku od 3 miesięcy do 25 lat, którzy zostali przyjęci do z 32 jednostek uczestniczących byli badani przez 3 kolejne miesiące. Pierwszorzędowym wynikiem była śmiertelność 28 dni.
Wyniki
Oceniono ogółem 4683 pacjentów; Ostre uszkodzenie nerek rozwinęło się u 1261 pacjentów (26,9%, przedział ufności 95% [CI], 25,6 do 28,2), a ostre ostre uszkodzenie nerek rozwinęło się u 543 pacjentów (11,6%, 95% CI, 10,7 do 12,5). Ciężkie ostre uszkodzenie nerek spowodowało zwiększone ryzyko zgonu w 28 dniu po dostosowaniu 16 współzmiennych (skorygowany iloraz szans 1,77, 95% CI, 1,17 do 2,68); zgon wystąpił u 60 z 543 pacjentów (11,0%) z ciężkim ostrym uszkodzeniem nerek w porównaniu do 105 z 4140 pacjentów (2,5%) bez ciężkiego ostrego uszkodzenia nerek (P <0,001). Ciężkie ostre uszkodzenie nerek było związane ze zwiększonym stosowaniem wentylacji mechanicznej i leczenia nerkozastępczego. Zwiększenie śmiertelności o 28 dni było związane z pogorszeniem ostrości ostrego uszkodzenia nerek (P <0,001 w teście log-rank). Ocena ostrego uszkodzenia nerek według samego stężenia kreatyniny w osoczu nie pozwoliła na stwierdzenie ostrego uszkodzenia nerek u 67,2% pacjentów z niskim wydalaniem moczu.
Wnioski
Ostre uszkodzenie nerek jest powszechne i wiąże się ze złymi wynikami, w tym zwiększoną umieralnością, wśród dzieci i młodzieży krytycznie chorych. (Finansowane przez Centrum Doskonałości Nefrologii Pediatrii w Centrum Medycznym Szpitala Dziecięcego w Cincinnati i inne, AWARE ClinicalTrials.gov number, NCT01987921.)
Wprowadzenie
Badania epidemiologiczne z udziałem dorosłych wykazały, że ostre uszkodzenie nerek wiąże się ze zwiększoną śmiertelnością, przedłużoną wentylacją mechaniczną i przedłużoną długością pobytu na oddziałach intensywnej terapii (ICU). 1-3 Wielonarodowe, prospektywne badanie z udziałem 1802 dorosłych3 rozpoczęło stosowanie choroby nerek : Poprawa globalnych wyników (KDIGO) w celu opisania epidemiologii ostrego uszkodzenia nerek; Wytyczne4 definiują i rozwijają ostre uszkodzenie nerek zgodnie z poziomem kreatyniny w osoczu i wydalaniem moczu (Tabela S1 w Dodatkowym dodatku, dostępna wraz z pełnym tekstem tego artykułu). Badanie to wykazało stopniowane powiązanie między ciężkim ostrym uszkodzeniem nerek a wynikami. Jednoośrodkowe badanie z udziałem dorosłych ujawniło, że śmiertelność i zachorowalność były wyższe, gdy zarówno poziom kreatyniny w osoczu, jak i wydalanie moczu zostały wykorzystane do zdiagnozowania ostrego uszkodzenia nerek, niż gdy jeden z nich był stosowany w monoterapii.5 W porównaniu z badaniem ostrych uszkodzeń nerek u dzieci zostały ograniczone.6-9 Cztery jednoośrodkowe, retrospektywne badania z udziałem dzieci wykorzystały kryteria KDIGO, 10-13, ale żaden z tych ocenionych wyników moczu w diagnozie ostrego uszkodzenia nerek.
W badaniach z udziałem dorosłych, przewlekłe schorzenia współistniejące (np. Cukrzyca i marskość) często mylą interpretację ryzyka, jakie daje ostry uraz nerek pod względem śmiertelności
[patrz też: ortodoncja łódź, leczenie kanałowe, stomatolog bydgoszcz ]