Objawy bywaja zwlaszcza silne w razie przebicia sie pecherza do jamy oplucnej lub otrzewnej

Objawy bywają zwłaszcza silne w razie przebicia się pęcherza do jamy opłucnej lub otrzewnej, gdyż tutaj warunki wessania cieczy są o wiele lepsze. W razie przebicia się do jamy opłucnej powstają objawy ropniaka opłucnego, nieraz skojarzonego z odmą. Przebicie się do jamy otrzewnej wywołuje jej zapalenie, Po wykrztuszeniu pęcherza bąblowcowego może nastąpić szybkie wyzdrowienie. Czasami, jednak dołącza się wtórne I ropne zakażenie pęcherza z zejściem w ropień lub zgorzel płuca. Zropienie pęcherza może zresztą nastąpić jeszcze przed jego przebiciem się. W przebiegu choroby stwierdza się bardzo często w krwi mierną hiperleukocytozę z wybitną eozynofilią, a surowica krwi daje nieraz dodatni odczyn odchylenia dopełniacza z cieczą z bąblowca barana (odczyn Weinberga). Pewniejsza jest próba śródskórna Casoniego z cieczą- z pęcherza bąblowcowego człowieka. Ciecz ta po krótkim zagotowaniu – i po dodaniu chloroformu w stosunku i Z na 100 utrz ymuje się w ampułkach miesiącami. Śródskórnie wstrzykuje się 0,1-0,2 ml cieczy. Nazajutrz u chorych na bąblowca stwierdza się miejscowy odczyn w postaci dość rozległego zaczerwienienia i obrzmienia skóry z obrzękiem podskórnym. Po 48 godzinach obrzęk się zwiększa i znika zazwyczaj na czwarty dzień. Ogólnego odczynu przy tej próbie nie bywa. Samo zaczerwienienie nie ma znaczenia. Próbę uważa się za dodatnią tylko wtedy, jeżeli powstanie naciek o średnicy 5-6 cm, zwłaszcza zaś, jeżeli równocześnie pojawia się obrzęk. [patrz też: implanty zielona góra, Rekrutacja it, rekrutacja specjalistów it, doradztwo personalne it, dentysta Lublin ]