Przedłużone przeżycie w stadium III czerniaka z terapią adiuwantową Ipilimumab ad 6

Ogólne znaczące wydłużenie czasu przeżycia wolnego od nawrotów, które było związane z adiuwantem ipilimumabem, wydawało się być zgodne we wszystkich podgrupach (ryc. S3A w dodatkowym dodatku), ale próba nie była zasilana, aby zapewnić solidną analizę podgrup. Ipilimumab okazał się pomocny u pacjentów z mikroskopijnym zaangażowaniem (współczynnik ryzyka vs. placebo, 0,68) oraz u pacjentów z zajęciem makroskopowym (współczynnik ryzyka 0,84) (ryc. S3B i S3C w dodatkowym dodatku). Tabela 2. Tabela 2. Leczenie postprotocol u wszystkich pacjentów, którzy przeszli randomizację oraz u tych, którzy mieli nawrót choroby lub zmarli. Wśród 264 pacjentów w grupie ipilimumab, którzy mieli nawrót lub zmarli, 194 otrzymało co najmniej jedno leczenie postprotocol (Tabela 2). ). Leczenie obejmowało leczenie ipilimumabem (24 pacjentów), terapię przeciw programom śmierci (PD-1) (24 pacjentów) oraz inhibitor BRAF (63 pacjentów). Wśród 323 pacjentów w grupie placebo, u których wystąpił nawrót lub zmarło, 250 otrzymało leczenie postprotokologiczne: ipilimumab (76 pacjentów), terapię anty-PD-1 (30 pacjentów) i inhibitor BRAF (88 pacjentów). Całkowite przeżycie po wznowie choroby było podobne w dwóch grupach (stosunek ryzyka dla ipilimumabu vs. placebo, 0,89), co sugeruje, że różnica przeżywalności bez nawrotów utrzymałaby się w kategoriach całkowitego przeżycia.
Rysunek 2. Wykres 2. Wykres leśny do całkowitego przeżycia, według grupy próbnej.Wyniki wyrażono jako nieokreślone współczynniki ryzyka dla ryzyka śmierci w grupie ipilimumab w porównaniu z grupą placebo z 95% przedziałami ufności dla analizy całkowitej grupy i z 99% przedziałami ufności dla wszystkich analiz podgrup. Rozmiar pudełka jest proporcjonalny do całkowitej liczby zgonów zgłoszonych w każdej podgrupie, diament jest skupiony na ogólnym współczynniku ryzyka śmierci i pokrywa 95-procentowy przedział ufności, a linia przerywana przedstawia ogólny współczynnik ryzyka śmierci. Wartość P dla jednoczynnikowej analizy, która obejmowała wszystkich pacjentów, została zapewniona przez niestratowany test log-rank. Wartość P dla analizy niejednorodności między wskaźnikami hazardu obliczonymi w podgrupach danej zmiennej została dostarczona za pomocą testu heterogeniczności (patrz Dodatek Uzupełniający). Stopień zaawansowania choroby, zgodnie z formularzami opisów przypadku, ustalono za pomocą kryteriów Amerykańskiego Wspólnego Komitetu ds. Raka 2002. Liczbę pozytywnych węzłów chłonnych określono za pomocą testów patologicznych. Dodatkowe informacje przedstawiono na rys. S4A w dodatkowym dodatku.
Całkowity wskaźnik przeżycia po 5 latach wyniósł 65,4% (95% CI, 60,8 do 69,6) w grupie ipilimumabu, w porównaniu z 54,4% (95% CI, 49,7 do 58,9) w grupie placebo. Całkowite przeżycie było istotnie dłuższe w grupie otrzymującej ipilimumab niż w grupie placebo (współczynnik ryzyka zgonu z jakiejkolwiek przyczyny, 0,72, 95,1% CI, 0,58 do 0,88, P = 0,001) (ryc. 1B). Przedłużenie całkowitego czasu przeżycia z użyciem ipilimumabu było zasadniczo spójne w różnych podgrupach (ryc. 2 i ryc. S4 w dodatkowym dodatku). Częstość przeżycia bez przerzutów odległych po 5 latach była większa w grupie otrzymującej ipilimumab niż w grupie placebo (48,3% w porównaniu z 38,9%, współczynnik ryzyka w przypadku odległych przerzutów lub zgonów, 0,76, 95,8% CI, 0,64 do 0,92; P = 0,002) (rysunek 1C).
Bezpieczeństwo
Tabela 3
[więcej w: wyciąg lędźwiowy, stomatologia estetyczna poznań, stomatologia ursynów ]