Przezcewnikowa wymiana zastawki aortalnej w przypadku nieoperacyjnego ciężkiego zwężenia zastawki aortalnej

Przezcewnikowa wymiana zastawki aortalnej (TAVR) jest zalecaną terapią u pacjentów z ciężkim zwężeniem zastawki aortalnej, którzy nie są odpowiednimi kandydatami do zabiegu chirurgicznego. Wyniki dotyczące tych pacjentów po upływie roku nie są znane. Metody
Losowo przypisaliśmy pacjentów do tętniczego TAVR lub do standardowej terapii (która często obejmowała balonową plastykę zastawki aortalnej). Przeanalizowano dane dotyczące wyników dwuletnich.
Wyniki
Łącznie 358 pacjentów przeszło randomizację w 21 ośrodkach. Wskaźniki zgonu po 2 latach wynosiły 43,3% w grupie TAVR i 68,0% w grupie standardowej terapii (p <0,001), a odpowiadające wskaźniki zgonów sercowych wynosiły 31,0% i 62,4% (p <0,001). Przewaga przeżycia związana z TAVR obserwowana po roku utrzymywała się istotnie u pacjentów, którzy przeżyli ponad pierwszy rok (współczynnik ryzyka, 0,58, przedział ufności 95% [CI], od 0,36 do 0,92, P = 0,02 przy użyciu logarytmów test rangowy). Wskaźnik udaru był wyższy po TAVR niż w standardowej terapii (13,8% vs. 5,5%, P = 0,01), co było spowodowane, w ciągu pierwszych 30 dni, wystąpieniem większej liczby zdarzeń niedokrwiennych w grupie TAVR (6,7% vs. 1,7). %, P = 0,02), a po 30 dniach do wystąpienia większej liczby udarów krwotocznych w grupie TAVR (2,2% vs. 0,6%, P = 0,16). Po 2 latach wskaźnik rehospitalizacji wyniósł 35,0% w grupie TAVR i 72,5% w grupie leczonej standardowo (p <0,001). TAVR, w porównaniu ze standardową terapią, był również związany z poprawą stanu czynnościowego (P <0,001). Dane sugerują, że śmiertelność po TAVR może być ograniczona do pacjentów, którzy nie mają rozległych współistniejących chorób. Analiza echokardiograficzna wykazała trwały wzrost pola zastawki aortalnej i spadek gradientu zastawki aortalnej bez pogorszenia niedomykalności zastawki aortalnej.
Wnioski
Wśród odpowiednio wyselekcjonowanych pacjentów z ciężkim zwężeniem zastawki aortalnej, którzy nie byli odpowiednimi kandydatami do zabiegu, TAVR zmniejszył odsetek zgonów i hospitalizacji, ze zmniejszeniem objawów i poprawą hemodynamiki zastawki, która utrzymywała się po 2 latach obserwacji. Obecność rozległych współistniejących stanów może osłabiać korzyść przeżycia TAVR. (Finansowane przez Edwards Lifesciences; ClinicalTrials.gov number, NCT00530894.)
Wprowadzenie
Objawowe zwężenie zastawki aortalnej, jeśli nie jest leczone, charakteryzuje się wysokim ryzykiem zgonu.1-6 W randomizowanym badaniu z użyciem zastawek aortalnych (PARTNER), przezcewnikowej wymiany zastawki aortalnej (TAVR), w porównaniu ze standardową terapią, u pacjentów którzy nie byli uważani za odpowiednich kandydatów do zabiegu chirurgicznego, zmniejszyli wskaźnik zgonu w ciągu roku, zmniejszyli objawy sercowe i poprawili parametry hemodynamiczne zastawki.2 Długoterminowe wyniki są niezbędne do kierowania praktykami klinicznymi w tej populacji pacjentów w podeszłym wieku , w którym wielu pacjentów ma wiele współistniejących stanów
[patrz też: zagrzybiony organizm objawy, rehabilitacja tarchomin, stomatologia estetyczna poznań ]