Scyntygrafia dipirydamolowo-talowa i bramkowana angiografia radionuklidów w celu oceny ryzyka sercowego przed brzuszną operacją aorty cd

Przedoperacyjna ocena i leczenie serca oraz dane scyntygraficzne dla populacji badanej i podgrup pacjentów. Tabela 2. Tabela 2. Leczenie chirurgiczne i znieczulające populacji badanej i podgrup pacjentów. Dane badawcze zbierano równolegle z danymi klinicznymi. Lekarze opiekujący się pacjentami mieli dostęp do danych z badań i wiedzieli o wynikach badań klinicznych, wynikach skanowania dipiridamolowo-talowego i każdej przedoperacyjnej ocenie serca. Przedoperacyjne leczenie kardiologiczne kontynuowano do dwóch godzin przed operacją (tab. 1). Segmenty ST-T były stale monitorowane (z przewodami DII, CS5 i V4) (Marquette 7010 Monitor, Milwaukee) tylko u 323 pacjentów w okresie przedoperacyjnym i śródoperacyjnym, w zależności od dostępności monitora. Standardowy monitoring elektrokardiograficzny był stosowany u pozostałych pacjentów. Odblokowanie danych nie wywołało błędu selekcji, ponieważ nie zaobserwowano zasadniczej różnicy w stosowaniu analizy odcinka ST w odniesieniu do objawów klinicznych lub wyników badań scyntygraficznych (Tabela 2). U wszystkich 457 pacjentów obserwowano okołooperacyjnie pomiary hemodynamiczne uzyskane z tętnicy promieniowej i cewników płucno-tętniczych. Zastosowane techniki znieczulenia były albo zrównoważonym znieczuleniem ogólnym (u 275 pacjentów), albo znieczuleniem zewnątrzoponowym klatki piersiowej związanym z lekkim znieczuleniem ogólnym (u 182 pacjentów), jak opisano w innym miejscu19. Zastosowanie pooperacyjnej analgezji nie było podyktowane protokołem badania. Zastosowano trzy techniki przeciwbólowe: morfinę podskórną (u 178 pacjentów), bupiwakainę zewnątrzoponową (218 pacjentów) i fentanyl zewnątrzoponowy (61 pacjentów). Po operacji pacjenci byli stale monitorowani przez co najmniej 24 godziny na oddziale intensywnej terapii. Zapis elektrokardiograficzny (z 12 odprowadzeniami) powtórzono podczas bezpośredniego okresu pooperacyjnego i codziennie przez pierwszych 10 dni po operacji. Filmy klatki piersiowej powtarzano codziennie, przynajmniej w ciągu pierwszych sześciu dni po operacji. Enzymy sercowe mierzono każdego dnia po operacji, aż do 10 dnia po operacji. Oceniano izoenzym MB surowicy kinazy kreatynowej za pomocą testu immunologicznego chemiluminescencji20.
Zarządzanie chirurgiczne
Wszyscy pacjenci poddani zostali zabiegowi wszczepienia protezy aorty brzusznej. U 74 pacjentów konieczne było wykonanie suportu krzyżowego aorty nadnerczy. Przeszczep protetyczny był prostą rurką u 94 pacjentów i rozgałęzionym przeszczepem u 363 pacjentów. Powiązane procedury naczyniowe opisano w Tabeli 2. Średni czas trwania (. SD) zabiegu chirurgicznego wynosił 3,8 . 1,6 godziny.
Analiza wyników klinicznych
Najważniejszymi analizowanymi zmiennymi klinicznymi były śmiertelność i ciężkie choroby serca. Niekorzystne wyniki zgłosili lekarze dbający o pacjentów i zostali zatwierdzeni oddzielnie przez dwóch badaczy. Spory zostały rozwiązane w drodze konsensusu.
Śmiertelność definiowano jako śmierć występującą w ciągu 30 dni po zabiegu chirurgicznym. Pooperacyjne powikłanie sercowe definiowano jako występowanie przedłużonego niedokrwienia mięśnia sercowego, zawału mięśnia sercowego, zastoinowej niewydolności serca lub tachyarytmii komorowej
[podobne: za mało neutrocytów, zagrzybiony organizm objawy, olejek imbirowy ]