Wpływ intensywnego leczenia ciśnieniem krwi na wyniki zgłaszane przez pacjenta cd

1 miesiąc ago

Badanie stanu zdrowia weteranów RAND 12-item (VR-12) zostało użyte do opisania jakości życia związanej ze zdrowiem fizycznym i psychicznym.9 Wyniki na Podsumowaniu Komponentu Fizycznego (PCS) i Podsumowaniu Komponentu Mentalnego (MCS) VR-12 są standaryzowane ze średnią 50 i odchyleniem standardowym wynoszącym 10; wyniki wahają się od 0 do 100, przy czym wyższe wyniki oznaczają odpowiednio lepsze zdrowie fizyczne i zdrowie psychiczne. Objawy depresyjne mierzono za pomocą Kwestionariusza depresji 9-elementowej (PHQ-9). 10 Wyniki na skali PHQ-9 od 0 do 27, z wyższymi punktami wskazującymi na większą nasilenie objawów depresyjnych i punktacją 10 lub wyższe sugerowanie umiarkowanych do ciężkich objawów depresji. Dane dotyczące tych wyników zebrano w punkcie wyjściowym, a następnie corocznie. Zadowolenie pacjentów z opieki nad ciśnieniem krwi i leków na ciśnienie krwi oceniano za pomocą odpowiedzi na pojedyncze pytania uzyskane w pięciopunktowej skali Likerta, od bardzo zadowolonych do bardzo niezadowolonych. Przyczepność do leczenia mierzono za pomocą ośmio-punktowej skali Morisky Adherence Scale; wyniki wahają się od 0 do 8, przy czym wyższe wyniki wskazują na lepsze przyleganie. Sugerowano, że dwupunktowa zmiana w czasie w Skali Przylegania Leków Morisky stanowi znaczącą zmianę w stosowaniu leku przeciwnadciśnieniowego.11,12 Dane dotyczące satysfakcji z leczenia i przestrzegania zaleceń lekarskich zebrano w punkcie wyjściowym, 12 miesięcy, i 48 miesięcy. Uczestnicy, którzy nie otrzymywali leków przeciwnadciśnieniowych w czasie oceny, nie odpowiedzieli na pytania dotyczące satysfakcji z przyjmowania leków i przestrzegania zaleceń dotyczących leczenia.
Kontynuowaliśmy gromadzenie danych na temat zgłaszanych przez pacjentów wyników w naszym badaniu po wystąpieniu niekrytycznych punktów końcowych badania. Obecne analizy obejmują dane zebrane do 20 sierpnia 2015 r. W tym dniu dyrektor Narodowego Instytutu ds. Serca, Płuc i Krwi zaakceptował zalecenie Rady ds. Monitorowania danych i bezpieczeństwa, aby poinformować badaczy i uczestników badań sercowo-naczyniowych. wyniki końcowe po analizie pierwotnego wyniku przekroczyły granicę monitorowania w dwóch kolejnych punktach czasowych, rozpoczynając w ten sposób proces kończący interwencję ciśnienia krwi na początku.1 Ze względu na wczesne zakończenie interwencji, tylko ograniczone dane dotyczące zadowolenia pacjentów i przestrzegania zaleceń leki były dostępne po 48 miesiącach; dane te nie są uwzględnione w bieżących analizach.
Wyniki w grupie leczenia standardowego i grupie intensywnego leczenia porównano w analizach niestratifikowanych, a także po stratyfikacji zgodnie z funkcją fizyczną i poznawczą na początku badania. Stratyfikacja w zależności od liczby współistniejących warunków fizycznych w punkcie wyjściowym oraz według jakości życia związanej ze zdrowiem na początku (niższa lub wyższa) została wcześniej określona w protokole badań. Niższa funkcja fizyczna została operacjonalizowana jako wynik mniejszy niż 40 na PCS. Współwystępujące warunki zostały zgłoszone przez uczestników za pomocą wskaźnika współchorobowości Selim, który ocenia 30 stanów chorobowych i 6 stanów zdrowia psychicznego.13 Fizyczną ocenę wskaźnika współchorobowości Selim obliczono jako sumę liczby tych 30 możliwych stanów chorobowych. odnotowano, a wynik umysłu był sumą liczby tych 6 możliwych stanów zdrowia psychicznego zgłoszonych
[patrz też: ortodoncja łódź, oprogramowanie stomatologiczne, leczenie kanałowe ]